Тиждень іноземної мови в Тинівській ЗОШ І-ІІІ ст.

План проведення заходів тижня англійської мови

в Тинівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів

 

 

№ з\п

Назва заходу

Дата

Клас

Відповідальний

1

Відкриття тижня на загально-шкільній лінійці(ознайомлення з основними заходами , оголошення конкурсних програм)

8.02.2016

1-11

Дерега Н.І.

2

Випуск загальношкільної газети «English»

8.02.2016

9

Учні 9 класу

3

Виготовлення вивісок на шкільні кабінети англійською мовою

8.02.2016

7-8

Учні 7 класу

4

Конкурс англійських усмішок

8.02.2016

1-9

Дерега Н.І.

5

День англійських традицій та звичаїв. Перегляд відеороликів теми «This is Britain»

9.02.2016

5-11

Дерега Н.І.

6

Проведення вікторини «Свята і традиції Великої Британії»

9.02.2016

4-11

Дерега Н.І.

7

День довкілля. Виготовлення стінгазети. Організація конкурсу плакатів , присвячених захисту довкілля.

10.02.2016

9-11

Активи класів

8

Проведення Quiz-show  « Do You Worry About the Environment “

10.02.2016

8-11

Дерега Н.І.

9

День англійської поезії.

Проведення свята «A Wonderful World of Book»

11.02.2016

11.02.2016

Дерега Н.І.

10

Конкурс на кращого читця – декламатора англійських віршів

11.02.2016

7-11

Дерега Н.І.

11

Святкування Дня Святого Валентина. Виставка – кон-курс валентинок та плакатів.

11.02.2016

1-11

Дерега Н.І.

12

Проведення КВК

12.02.2016

7-11

Дерега Н.І.

13

Вечір , посвячений Дню Святого Валентина

12.02.2016

11

Учні 11 класу

 

 

 

 

Вікторина

 

 "Do You Worry

About The

Environment"


 

Підготувала

Вчитель іноземної мови

Дерега Надія Іванівна

 

 

Тинівка – 2016

 Quiz "Do You Worry About The Environment?"

1.Imagine you are on holiday abroad. You eat loads of chocolate-covered sweets but there are not any rubbish bins to put their wrappers in. What do you do?

a)           Keep the wrappers in your pocket until you see a bin.

b)  Throw them on the ground. It is not your fault there are not enough rubbish bins.

c)It depends. If there is a lot of rubbish on the floor, you might “drop accidentally”.

2.On the way home you are very thirsty. What do you buy?

a)  Something in a non-recyclable plastic bottle.

b)  Something in a glass bottle or aluminum can.

c)    Something in a carton.

3.Your personal stereo always needs new batteries. What do you do?

a)  Buy re-chargeable batteries.

b)  Put old batteries into the bin and buy new ones.

c)Buy new batteries and take the old ones to a re­cycling centre.

4.  If you lived near a beach, how would you react if a fast food restaurant opened there?

a)  Be pleased but also worried about more rubbish on the beach.

b)  Be pleased. Now you can eat burgers on the beach.

c)You never eat at fast food places because there is too much packaging.

5.  You buy a couple of things in a shop. When you pay, the cashier is about put the things in a plastic bag. What do you say?

a)  “No, thank you”. (You have brought your own bag from home.)

b)  Nothing. You let him / her put the things in the bag.

c)It depends if you can carry the things easily with out a bag.

6.  There are a couple of flies in your bedroom. They are annoying you. What do you do?

a)  Try to kill them with a newspaper.

b)  Try to kill them with a horrible-smelling aero sol.

c)Hit the air with a newspaper so they leave you alone.

7.  You are writing a letter to a good friend. You have made several mistakes and need to cross things out. What do you do?

a)  Start the letter again on another piece of paper ­..

b)  Continue writing; your friend will excuse your mistakes.

c)Continue to write but if you make any more mistakes, start again.

T. Now add up your score:

Answer:

7—10: You do not worry about the environ­ment at all! You think pollution is someone else's problem, not yours. You think recycling and saving resources are too time-consuming.

 11-17: You care about the environment and you have some good habits, which help save it. However, there are probably a few other things you could do.

18-21: You definitely care about the envi­ronment. You think about it when you make everyday decisions. If more people in the world were as good as you are, the planet would have fewer problems.

 

 

А

В

С

1

3

1

2

2

1

3

2

3

3

1

2

4

2

1

3

5

3

1

2

6

2

1

3

7

1

3

2

 

ВІКТОРИНА «СВЯТА І ТРАДИЦІЇ»

 

1. What are the national holidays that are celebra­ted in every state of the USA? Name five of them. They are New Year's Day, Independence Day, La­bour Day, Thanksgiving Day and Christmas day.

2. The day when we may say beautiful and pleasant, maybe unexpected words to some people. E.g.

The rose is red,

the violets are blue.

The honey’s sweet and so are you.

St. Valentine’s Day

3.     This winter holiday is a favourite holiday for Ukrainian people, but it is not so popular in Eng­land.

It is the New Year’s Day.

4.     One of the holidays which is connected with the history of our country. During this holiday we honour the memory of those people who defend­ed our land against fascists.

It is Victory Day.

5.     Where is the biggest Christmas Tree situated in London every year?

It is in Trafalgar Square.

6.     When do English people celebrate Halloween?

It is on the 31 of October?

7.     The day when Ukrainian people proclaimed their independence and when was it?

The Day of Independence of Ukraine was pro­claimed on the 24 of August, 1991.

8.  This winter holiday is more important in Great Britain than New Year’s Day.

It is Christmas.

9.  This holiday is celebrated one day in March. For example, at school boys have pancakes for din­ner. Before dinner there is the pancake fight.

It is a Pancake Day.

10.  In Great Britain there is a very nice tradition This holiday is celebrated on the second Sunda; in March and is very popular not only in Eng land but also in the United States of America And how is this holiday called in our country?

It is called Mothering Sunday. In our country і is called Mother’s Day.

11.  When did the Ukrainian Parliament (Verkhovnа Rada) pass the Declaration of State Sovereignty It was in July, 1990.

12.  When is Christmas celebrated in Great Britain?

 It is celebrated on the 25 of December.

13.  When was the Independence of the USA dесlared?

It was declared on the 4 of July, 1776.

14.  Where does Santa Claus put the presents to tl children in Great Britain?

He puts the presents into the stockings.

15.  What is one of the most important religious feasts which we are celebrated in spring?

It is called Easter.

16.  Why is St. Valentine’s Day called so?

This holiday is called so because St. Valentine the patron of sweethearts.

17.  What is Easter connected with?

It is connected with the feast of Christ resurrection.

18.  What do people celebrate on Christmas' Day?

On this day the people celebrate the birthday Jesus Christ.

19.  What are traditional dishes during Christmas dinner in Great Britain?

They have stuffed turkey and Christmas p ding.

20.  In this holiday ghosts and witches come c In English-speaking countries children put masks, go from house to house and say “Trick or Treat?”

 

It is Halloween.

Тиждень математики  в Тинівській загальноосвітній школі

 І – ІІІ ступенів

Увага! Увага! Увага!

Всім , хто вивчає і любить математику !

Цей тиждень будем, друзі , з вами

Царицю всіх наук вітати .

Так можна гордо і по праву

Ми математику назвати .

Наук на світі є багато
 Їх навіть важко полічити ,

Та нам їх треба добре знати

Щоб Всесвітом оволодіти .

 

 

З  11 січня по 16 січня 2016  року

План проведення тижня математики

 

 

№з/п

Назва заходу

Дата

Клас

Відповідальний

1

Ознайомлення з планом проведення тижня математики

 

11.01.16

 

Кулинич Л.Й.

2

Вручення сертифікатів Всеукраїнського математичного конкурсу «Кенгуру»

 

11.01.16

 

2-6

 

Шкуренко К.П.

3

Усний журнал                            «Чи знаєте ви ,що…»

12.01.16

9

Кулинич Л.Й.

4

Математичні смішинки

12.01.16

5

Шкуренко К.П.

5

Математичний КВК для учнів 7-8  класів

 

12.01.16

7,8

Кулинич Л.Й.

6

Відкритий урок алгебри в 11 класі

13.01.16

11

Кулинич Л.Й.

7

Усний журнал «Цікаві історичні задачі»

 

 

13.01.16

 

10

 

Шкуренко К.П.

8

Виставка- конкурс математичних газет

 

 

13.01.16

 

5-11

 

Кулинич Л.Й.

9

Розгадування кросвордів

 

13.01.16

7-11

Кулинич Л.Й.

10

 

Математична олімпіада

 

14.01.16

 

6-11

 

Шкуренко К.П.

11

Розгадування математичних ребусів

 

 

14.01.16

 

2- 6

 

Шкуренко К.П.

12

Брейн-ринг

 

 

14.01.16

 

9

 

Кулинич Л.Й.

13

Математичний веселий ярмарок

 

15.01.16

6

Шкуренко К.П.

14

Проведення математичних гуртків

 

16.01.16

5-11

Кулинич Л.Й.

Шкуренко К.П.

15

Математичний вечір

 

15.01.16

10,11

Шкуренко К.П.

Кулинич Л.Й.

16

Закриття тижня математики. Підведення підсумків

15.01.16

 

Шкуренко К.П.

КОНКУРС «БРЕЙН-РИНГ»

1.  Учора мій знайомий потрапив під дощ. Ні капелюха, ні парасольки він з собою не узяв. Схова­тися від дощу було ніде. Коли він прийшов додому, вода з нього лилася струмками, але жодна волосина на його голові не намокла. Чому?

(Він був лисим.)

2.  Як за допомогою тільки однієї палички, не ла­маючи її, утворити на столі трикутник?

(Покласти паличку на кут столу.)

3.  Іменинний пиріг масою 10 кг розділили по­рівну між дев’ятьма хлопчиками, а пиріг масою 9 кг розділили порівну між вісьмома дівчатками. Хто з’їв більше пирога — хлопчик чи дівчинка?

(Кожна дівчинка з’їла більше пирога,ніж хлопчик)

4.  Виконайте послідовно такі дії: накресліть пря­мий кут, розмістивши його вершину в лівому верх­ньому кутку аркуша, поруч побудуйте коло, потім гострий кут (вершиною догори), знову побудуйте коло і поруч «ліве» півколо. Поясність знайдений результат.

(Слово «Голос».)

5.  Цар, бажаючи визначити, хто з двох мудре­ців мудріший, сказав: «Перед вами три ковпаки: один чорний і два білих. Вам одягнуть по ковпаку. Цікаво, хто з вас першим дізнається, якого ко­льору на ньому ковпак». Довго дивилися мудреці один на одного. Нарешті один із них вигукнув: «На мені білий ковпак! Як мудрець дійшов до такого висновку?

(Мудрець думав так: «Якби на мені був чорний ковпак, то другий мудрець, побачивши його, негайно додумався б, що на ньому білий ковпак, і відразу повідомив би про це. Але він мовчить, тому на мені — білий ковпак».)

6.  Олена, знайомлячись з хлопчиком, промовила твердження, яке було правильним, але коли Миколка повторив його, то воно стало хибним. Яке твердження промовила Олена (Наприклад, «Моє ім’я Олена».)

7.   У спекотний літній день, коли повітря дзве­нить від комах, на лужку, що має форму круга, пасуться двоє коней однієї породи й однієї масті, які відрізняються між собою хіба тим, що у одного хвіст підв’язаний, а у іншого — ні. Який з цих коней з’їсть більше трави за годину, якщо апетит у них однаковий, однаковий і трав’яний покрив лужка, на якому вони пасуться.

(Більше трави з’їсть той кінь, у якого не підв’язаний хвіст, оскільки йому не доведеться відволікатися від їжі, щоб відганяти мух.)

8.   Син мого батька, а мені не брат. Про кого йдеться?

(Про мене самого.)

9.   Покажіть найдавніший обчислювальний при­лад.

(Пальці.)

10.   Двоє туристів підійшли до річки. Біля берега стояв човен, у якому могла поміститися лише одна людина. Проте обидва туристи без сторонньої до­помоги змогли переправитися на цьому човні через річку. Як вони це зробили?

(Туристи підійшли до різних берегів річки.)

КОНКУРС КАПІТАНІВ

Учитель.

Капітани, капітани, намагайтеся У формі бути від зорі до зорі.

Капітани, капітани, посміхайтеся,

Лише веселим підкоряється журі!

Використавши свою кмітливість і почуття гумо­ру, капітани повинні відшукати алегоричне «серед­нє арифметичне» тих предметів та істот, які будуть названі                                                 1. Портфель і рюкзак.(Ранець)

2.      Жінка і риба. (Русалка.)

3.      Чоловік і кінь. (Кентавр.)

4.      Шкарпетка і панчоха. (Гольф.)

5.      Комп’ютер і телефон. (Смартфон.)

6.      їжак і змія. (Колючий дріт.)

7.      Велосипед і мотоцикл. (Мопед.)

8.      Трамвай і потяг. (Електричка.)

9.      Апельсин і лимон. (Грейпфрут.)

10.  10.Холодильник і вентилятор (Кондиціонер.)

Конкурс « гонка за лідером»

Запитання

1.    У зайчика було 7 морквин. Він з’їв усі,  крім трьох.

(3.)

2.    У батьків п’ять синів. Кожен має одну сестру. Скільки всього дітей у сім’ї?

(6.)

3.      Кого восени рахують?

(Курчат.)

4.      Скільки днів у «високосному» лютому?

(29.)

5.    Як називається фігура, шо складається з двох променів, які виходять з однієї точки?

(Кут.)

6.    Назвіть кут, на який обертається солдат за ко­мандою «кругом»?

(180°.)

7.      Який ключ не відмикає замок?

(Скрипковий.)

8.      Яку траву й сліпі впізнають?

(Кропиву.)

9.      Укажіть дату, з якої розпочалося XXI ст.?

(1 січня 2001 р.)

10.    Скільки чоловік грало на музичних інстру­ментах у байці І. А. Крилова «Квартет»?

(Жодного.)

11.    Скільки горошин може увійти до порожньої склянки?

(Жодної, бо горошини не ходять.)

12.     Скільки одиниць у дюжині?

(12.)

13.     Поширена назва числа 13.

(Чортова дюжина.)

14.     Коли доба коротша: взимку чи влітку?

(Однакова і взимку, і влітку.)

15.    Вам слід прийняти три пігулки кожні півго­дини. Скільки часу знадобиться для цього?

(1 год.)

16.     Яке число наказує?

(З, оскільки воно звучить, як наказ до дії.)

17.     Під яким кущем сидить заєць під час дощу?

(Під мокрим.)

18.     Яких каменів немає в річці?

 

(Сухих.)

Математичний веселий ярмарок

Математичний КВК для учнів 7-8 класів

Мета: розвивати творче мислення і винахід­ливість під час розв’язування нестандартних задач; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: дошка, картки із завданнями, дві указки.

ХІД  ГРИ

Учитель. У нас сьогодні незвичайний урок — урок цікавої математики, який проведемо у фор­мі КВК.

Декого з присутніх може здивувати словоспо­лучення «цікава математика». Але ми вважаємо, що математика завжди цікава. Мабуть, у жодній науці неможливий такий прояв творчості, як у математиці. Розв’язуючи задачі, ви завжди знахо­дите щось нове, невідоме. Нехай це буде незнач­не відкриття. Усі великі відкриття в математиці починалися з розв’язування задач. Поступово ускладнюючи задачі, математики відкривали все більше вагомих фактів. Завдяки їм стали можливими польоти в космос, побудова сучасних кораблів, атомних сучасної техніки.

Сьогодні ви будете розв’язувати задачі, які вам можуть здатися смішними і простенькими, але щоб їх розв’язати часто потрібно більше кміт­ливості, ніж для розв’язування складних задач.

Отже, ми починаємо КВК.

Перший ведучий. Увага! Увага! Починаємо змагання найкмітливіших, найвеселіших, най- винахідливіших учнів нашої школи!

Другий ведучий. Ми сьогодні зібралися на свя­то радості, пісні і сміху. Хочу, щоб ваші надії збулися, щоб не сумно було ні хвилини.

Перший ведучий. У змаганні беруть участь дві команди: «Функція» і «Формула».

(Ведучий оголошує імена капітанів та членів команд.)

Другий ведучий. Команди займають свої місця і готові до товариської зустрічі. Кожну коман­ду прийшли підтримати вболівальники. Вони зможуть заробити бали для улюбленої команди в конкурсах уболівальників.

 

Ведучий представляє членів журі. Після цього ведучі по черзі проводять конкурси

Конкурс «Розумова розминка»

Командам по черзі задаються запитання. Час для обмірковування 30 с.

Запитання

1.                             Що дорожче, 1 кг монет по 10 к. чи 0,5 кг монет по 25 к.?

                                                                  (1 кг монет по 10 к. у 2 рази дорожчий)

2.У хлопчика братів немає, а у його сестри стільки братів, скільки сестер. Скільки в цій сім’ї дітей? (Троє.)                                                                                                                                                            3.Якщо об одинадцятій годині ночі йде дощ, то чи можливо, що через 48 годин буде сонячна погода? (Ні, буде ніч.)                                                                                                                                                     4.Скільки в нашій школі дверних ручок?

                                                                              (Вдвічі більше, ніж дверей.)

5.         Брусок розпиляли на чотири частини, ви­трачаючи на відпилювання однієї частини 2 хв. За який час розпиляли весь брусок? (6 хв.)                                                                                                                                                                          6.  Із Жашкова в Тинівку о 12-й го­дині дня виїхав автобус. Через годину виїхав велосипедист із Тинівки в Жашків. Хто з них буде ближче до Тинівки в момент зустрічі? (Обидва на однаковій відстані.)

6.           Віні-Пуху подарували на день народження бочонок з медом масою 7 кг. Коли Віні-Пух з’їв половину меду, маса бочонка з медом стала 4 кг. Скільки кілограмів меду було спочатку? (6 кг.)                                                                                                                                                       8.  Пасажир на таксі їхав у село. По дорозі він зустрів 8 вантажних і 4 легкових автомобілі. Скільки всього автомобілів їхало в село? (1 — таксі.)

Конкурс «Віриш не віриш?»

Командам по черзі задаються запитання. Від­повідь може бути «так» або «ні».

Запитання

 

1.Віриш, що паралелограм — це прямокутник?        (Ні.)

2. Віриш, що квадрат — це прямокутник?           (Так.)

   3. Віриш, що число 36 кратне числу 72?      

4. Віриш, що число 2996 складене? (Так.)

5. Віриш, що число 55 є дільником числа 5? (Ні.)

 

6. Віриш, що число 4525 ділиться на 25 без остачі? (Так.)

7.Віриш, що бісектриса ділить кут навпіл? (Так.)

 

8.Віриш, що хорда — це коло, яке перетинає пряму? (Ні)

 

9.Віриш, що дріб — це два числа, які треба помножити? (Ні.)

 

10.Віриш, що сума кутів трикутника дорів­нює 180е? (Так.)

Конкурс «Заморочки з бочки»

Представники команд по черзі витягують з мішечка картки із запитаннями. Кожне запи­тання команда обмірковує 1 хв. Якщо витягують картку із «золотою підківкою», то команді відразу зараховується очко.

Запитання

1.Відомо, що 1 грудня припадає на середу. На який день тижня припадає 1 січня наступ­ного року?

(На суботу.)

2.                                    Як потрібно розмістити 16 паличок дов­жиною 1 дм, щоб вони утворили прямокутник  найменшої площі? Чому дорівнює ця площа?

(Прямокутник зі сторонами із 7 паличок і 1 палички. Його площа 7 дм2.)

 

3.                                    Маємо 9 однакових на вигляд кульок. 8 з них однакової маси, а одна меншої. Як дво­ма зважуваннями на терезах без важків  знайти цю кульку?

(Кульки потрібно розкласти на три купки по три. Дві з них покласти на шальки. Якщо терези у рівновазі , то легша кулька в третій трійці. Якщо одна з шальок вище від іншої, то легша кулька на іншій шальці. Так само потрібно зважити по одній кульці з вибраної купки.)

4.Учителька принесла в клас 111 зошитів і роздала їх порівну дітям. Дітей у класі біль­ше, ніж 20, але менше, ніж 40. Скільки дітей у класі?  (37)                                                                                                      

5. «Золота підківка».

6.Яку цифру потрібно дописати до числа 37, щоб одержане чотирицифрове число поділилось на 6? (4.)

7.За допомогою чотирьох п’ятірок скласти вираз, значення якого дорівнює 12. ((55+ 5): 5.)

8.Відомо, що 50 однакових книжок коштують більше від 17 грн , але менше за 18 грн. Скільки коштує одна книжка?   (35 к.)

9.У запису 4 • 12 + 18 :6 + 3 розставити дуж­ки так, щоб вираз дорівнював 50. (4 • 12 + 18 : (6 + 3))

10.Людина жила в XIX т.. Суми цифр року її народження і смерті однакові і число років, які вона прожила, починається цифрою 8. Знайдіть рік народження цієї людини. (1809 р)

Конкурс «Веселі художники»

У цьому конкурсі бере участь уся команда. Перемагає та команда, яка швидко і правильно виконає завдання.

Завдання для команди «Функція»

1.                                    Намалювати кота за допомогою трикутни­ків і чотирикутників.

 

2.                                    Із закритими очима намалювати фігуру, симетричну даній.

3.                                    Зобразити птаха за допомогою цифр.

Завдання для команди «Формула»

1.                                    Намалювати собаку за допомогою трикут­ників і чотирикутників.

2.                                    Із закритими очима намалювати фігуру, симетричну даній.

3.                                    Зобразити звіра за допомогою цифр.

Конкурс «Найкмітливіші»

Від кожної команди викликаються по три найкмітливіших учня. Учням видаються картки із завданнями, які вони повинні розв’язати за 15 хв.

Картка 1

У пляшці, склянці, кухлі і банці знахо­дяться молоко, лимонад, квас і вода. Відомо, що вода і молоко не в пляшці. Посудина з лимонадом стоїть між кухлем і посуди­ною з квасом. У банці не лимонад і не вода. Склянка стоїть біля банки і посудини з моло­ком. У яку посудину налита кожна рідина?

(Молоко в кухлі, лимонад у пляшці, квас у банці, вода в склянці.)

Картка 2

Три подруги вийшли в білій, зеленій і синій сукнях. Їх туфлі були також білі, зе­лені та сині. Відомо, що тільки в Ані туфлі і сукня були одного кольору. Ні туфлі, ні сукня Валі не були білими. Наталя була в зе­лених туфлях. Визначити кольори суконь кожної з подруг.

(У Ані біла сукня, у Наталі — синя, у Валі — зелена.)

                                                      Картка 3

У льоху стояло 20 однакових банок з ва­ренням. У 8 банках полуничне варення,

 

у 7 банках малинове, а в 5 банках вишневе. Яку найбільшу кількість банок можна ви­нести з льоху, щоб там залишилося ще хоча б 4 банки варення одного віщу і три банки іншого?                 ( 9 банок)    

                                                                                Картка 4

На олімпійських іграх спортсмени одержа­ли 96 медалей. З них 65 золотих і бронзових, а золотих і срібних — 61. Скільки одержали медалей кожного виду?

(30 золотих, 31 срібних, 35 бронзових медалей.)

                                                         Перший конкурс уболівальників

Завдання для уболівальників команди «Функція»

Потрібно лічити від 1 до 30, але замість чисел, кратних 5, говорити «квакі».

Завдання для уболівальників команди «Формула»

 

 

Потрібно лічити від 1 до 30, але замість чисел, кратних 3, говорити «біс».

Конкурс «Хто найуважніший?»

Викликається по одному учаснику від ко­манди, вивішується плакат.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Член команди «Функція» має сказати, скільки на малюнку квадратів.

Член команди «Формула» повинен сказати скільки на малюнку трикутників,

(30 квадратів, 48 трикутників.)

Конкурс криміналістів

 Команди вибирають по одному представнику для розслідування справи.

Справа

Старий пірат, помираючи, заповів своєму товаришу знайти на острові захований скарб. Основними орієнтирами були башта, дуб і в’яз. Спочатку потрібно пройти від башти до дуба, від нього направо під прямим кутом таку саму від­стань, поставши на цьому місці кілок. Потім слід іти від башти до в’яза і від нього під прямим ку­том таку саму відстань, поставити на цьому місці ще один кілок. Усередині відрізка, який сполучає ці два кілки, заритий скарб. Товариш приплив на острів і побачив, що дуб і в’яз на місці, а від башти не залишилося і сліду.

 

Допоможіть йому знайти скарб.

(Пройти половину відстані від дуба до в’яза, повернути наліво під прямим кутом і пройти таку саму відстань.У цій точці сховано скарб.)

Другий конкурс уболівальників

Уболівальникам команд по  черзі задаються запитання


 

 

Запитання

1.Летіли гуси, а назустріч їм гусак: «Здрас­туйте сто гусей» — каже їм. А гуси йому від­повідають: «Нас не сто. А щоб було сто, треба стільки та два рази по стільки і ще 4». Скільки летіло гусей? (32.)

2.Летіли голуби і сіли на дуби. Як сядуть по одному на дуб, то дуба не вистачить, а сядуть по двоє один дуб вільний. Скільки було голубів і скільки було дубів? (4 голуби і 3 дуби.)

3. Скільки буде десятків, якщо три десятки помножити на три десятки? (90 десятків.)

4.У сім’ї 5 синів. Кожний має одну сестру. Скільки всього дітей у сім’ї? (6 дітей.)

Пісенний конкурс

У конкурсі бере участь уся команда.

Потрібно заспівати найбільше пісень, пов’язаних з числами і геометричними фігура­ми.

Конкурс «Хто швидше?»

Завдання

1.                                Хто швидше покаже в таблиці і назве числа від 1 до 30 підряд.

5

14

18

9

22

16

25

28

10

17

30

7

2

29

27

8

3

24

23

6

21

1

20

13

26

12

15

19

4

11

 

 

Конкурс капітанів
Запитання

1.Як написати «0» трьома п’ятірками? (5  (5 -5))

2.Як записали «2» трьома п’ятірками? ((5 + 5): 5)

3.У скільки разів кілометр довший від мілі­метра? ( у 1 000 000  )

   4. Скільки кілометрів у мільйоні міліметрів? (1 км.)                                                                                                                                                                                    

5. Яку останню цифру має добуток усіх не­парних двоцифрових чисел? (5.)

6.                                     Яку останню цифру має добуток усіх нату­ральних чисел від 7 до 81 включно? (0)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

7.                                     Чи може бути так, щоб одночасно Іван стояв за Андрієм, а Андрій за Іваном?

(Так, якщо вони стануть один до одного спинами.)

8.В одному місті кожний п’ятий чоловік — Іван. а кожний десятий — Петро. Кого в цьо­му місті більше — Іванів Петровичів чи Петрів Івановичів? (Однаково)

9.Як з трьох сірників, не ламаючи їх, скласти цифру «чотири»? (IV.)

10.Виписано підряд всі числа від 1 до 99. Скільки разів написана цифра 5?  (20 раз)

Учитель. Зараз ми підведемо підсумок нашого змагання. ( Підраховуються бали , набрані кожною командою і визначається переможець

Математичні смішинки

1.              На уроці математики:

-                   Твоя мама пекла сьогодні пироги?

-                   Пекла.

-                Ти з’їв один пиріг, і мама дала тобі ще один. Скільки ти з’їв пирогір?

-                   Два.

-                Добре. З’їв ти ці два пироги, а мама дала тобі ще два.

-                   Оце вже ні, стільки я не з’їм!

2.               Приїхала бабуся в гості до онуків.

        Ну, Васильку, скажи, скільки тобі років, і одержиш за кожен рік по цукерці.

        Давайте, бабуню, я краще стажу, скільки років вам!

3.               На уроці математики учитель запитав Петрика:

        Скажи, як розділити сім груш між вісьмома товаришами?

          Найкраще зварити узвар, - відповів Петрик.

4.               Така історія трапилася вдома:

          Тату, допоможи мені задачу розв’язати.

          А ти сам подумай.

          Думав.

          Ну й що ж ти придумав?

          Тебе попросити.

5.               Скаржиться син батькові:

          Тату, щось наш учитель плутає.

          Чому ти так думаєш?

       Учора сказав, що 2 і 2 разом дає 4, а сьогодні, що 3 та 1 — також 4.

6.            Зустрілися два хлопчики - Петрик і Микол­ка. Петрик і питає Миколку:

          Скільки тобі років?

Три, а тобі?

          Не знаю ...

          А ти Сірка баби Ганни боїшся?

          Боюся ...

          Тоді два з половиною.

7.               Маленький Петрик звертається до мами:

        Дай мені 1 гривню для того дяді, що кричить на вулиці.

          А про що він кричить?

          Велика порція морозива — 1 гривня!

8.               На уроці фізики:

          Що таке кінська сила?

          Це сила одного коня.

          А якщо десять з половиною кінських сил?

          Тоді буде десять коней і одне лоша ...

9.               Мама звертається вранці до сина:

          Колю, ти не йдеш сьогодні до школи?

          Ні.

        Чому?                                                     -

      Бо вчора вчитель сказав нам, що той, хто не розв’яже задачі, нехай не з’являється йому на очі.

10. Оглянувши хворого, лікар сказав, нахмурив­ши брови:

      У вас дуже серйозна хвороба. З десяти людей, що хворіють нею, дев’ять помирають.

Хворий, звичайно, засмутився.

       Але вам повезло, — додав лікар, — дев’ять пацієнтів з цією хворобою у мене вже померли. Радійте:ви і є  той десятий, який обов’язково ви­живе!

 

 

Цікаві  історичні задачі

1.                                      Дехто продавав коня за 156 руб. Однак покупець, придбавши коня, передумав його ку­пувати і повернув продавцеві, кажучи:

                                  Нема рації мені купувати за таку ціну коня. Він таких грошей невартий.

Тоді продавець запропонував інші умови:

                                  Якщо, на твою думку, ціна коня надто велика, то купи лише цвяхи, що у його підковах, а коня дістанеш тоді на додачу безкоштовно. Цвяхів у кожній підкові 6. За перший цвях дай мені лише – чверть копійки, за другий — пів - копійки, за третій — 1 копійку і т.д.

Покупець спокусився низькою ціною. Бажаю­чи даром дістати коня, прийняв умови продавця, розраховуючи, що за цвяхи доведеться заплатити не більше як 10 руб.

Скільки повинен заплатити покупець?

Відповідь: 42000руб.

2.                                      Індійська легенда.

Винахідник шахів Сета зажадав у царя Шерама винагороду зерном. За першу клітинку він просив дати одну зернину, за другу — дві, за третю — чотири, за четверту — вісім і т.д. Цар був ображений мізерністю винагороди. Скільки зерна отримав Сета?

Розв’язання

Насправді виявилося, що потрібно було б від­дати 18 446 744 073 709 551 615 зерен. Відомо, що кубічний метр пшениці вміщує близь­ко 15 млн зерен. Отже, винагорода шахового винахідника повинна вміститися в комору, на­приклад, таких розмірів: висота 4 м, ширина 10 м і довжиною аж 300 000 000 км. Ця відстань у два рази більша, ніж відстань від Землі до Сонця.

Один кубічний метр пшениці можна перелі­чити за півроку. Навіть якщо лічити без упину, то перелічене за життя склало б лише мізерну частину.

Це число — 18 квінтильйонів 446 квад­рильйонів 744 трильйони 73 більйони 709 мільйонів 551 тисяча 615.

 

3.          Метушливі горобці хочуть сісти на стовпці.

По одному якщо сісти, двом не вистачило б місця, а як вмостяться по п’ять, буде вільна стовпців пара.

Скільки ж там було стовпців « і літало горобців?

Відповідь. 6 стовпців і 8 горобців.

4.          Задача Л. М. Толстого.

Дві селянки продавали яблука, кожна по 30 штук. Перша продавала за 1 копійку 2 яблука , а друга — за 1 копійку 3 штуки. Пер­ша вторгувала 15 копійок, друга — 10 копійок. Якось друга селянка не змогла піти на базар і попросила першу продати її яблука. Та прода­вала 5 яблук за 2 копійки, оскільки вона за одну копійку продавала свої 2 яблука, а її сусідка — за 1 копійку 3 яблука. У першої селянки було 60 яблук. Вона зробила 12 купок по 5 яблук, продала кожну за 2 копійки і була здивована, що вторгувала не 25, а тільки 24 копійки. Куди поділася одна копійка?

Розв’язання

Першого разу селянка продавала свої яблука по  к., а другого разу свої і сусідчині прода­вала по - к, тому вона втратила на своїх яблуках. За яблука сусідки вона втор­гувала більше, ніж вторгувала б сусідка. Отже, загальна втрата й стано­вить 1к.

 

5.          Ввечері до готелю французького міста приї­хали три туристи. Господар повідомив, що нічліг буде коштувати кожному 10 франків. Але коли гості розрахувалися і розмістилися в кімнатах, господар вирішив, що йому буде досить 25 фран­ків і доручив посильному повернути туристам 5 франків. Посильний, не знаючи, як розділити 5 франків між трьома туристами, вирішив для простоти обчислень залишити собі дві монети, а туристам повернув по одній монеті, і всі були задоволені.

Потім він підвів підсумок і був здивований, бо вийшло ось що: гості заплатили разом 9 • 3 = = 27 франків, 2 франки посильний залишив собі. Отже, всього від подорожніх одержали 27 + 2 = 29 франків, але ж господар одержав спочатку 30 франків. Куди ж подівся один франк?

Розв’язання

Посильний був нечесний і погано знав мате­матику. Коли господар готелю повернув 5 фран­ків, у нього залишилось 25 франків. Але кожний турист одержав назад по одному франку, тобто вони сплатили 27 франків, а це на 2 франки більше, ніж одержав господар готелю. Це і є ті два франки, які привласнив собі посильний.

 

6.          Батько подзвонив дочці додому і сказав, що він скоро приїде. Дочка поцікавилась, коли саме. Батько відповів: «Визнач сама: у момент мого приїзду до кінця доби залишиться втроє менше часу, ніж пройде від її початку». О котрій годині батько буде вдома?

Розв’язання

Одна частина доби становить 24 : 4 = 6 год, З частини відповідно 3 • 6 = 18 год.

Відповідь. О шостій годині вечора.

 

7.          Задача Льюїса Керролла.

Як тільки король дізнався, що його казна майже порожня і гроші, які лишилися, дове­деться витрачати економно, він відразу вирішив прогнати якомога більше своїх радників-мудреців. Але за законом, порушити який не міг на­віть король, при дворі завжди мало бути стільки мудреців, що серед них неодмінно знайшлося б: сім сліпих на обидва она, два сліпих на одне око, п’ять зрячих на обидва ока, дев’ять зрячих на одне око.

Скільки мудреців довелося королю залишити при дворі, щоб не порушити закон?

Відповідь.

Мысли ход своей чудак

 Объяснить изволил так:

«Тот, кто слеп на оба глаза,

Явно слеп на глаз один.

Тот, кто видит в оба сразу,

Может видеть и одним».

Дальше ясно все без слов:

Лишь 16 мудрецов 

Остается при дворе

 Наносить урон казне.

8.                              Чоловік потрапив на острів, де жили лише правдолюби і брехуни. Перші говорили тільки правду, а другі — тільки неправду.

Опинившись на роздоріжжі, логік запитав у першого, кого зустрів, яка з двох доріг веде в село. Він не знав, з ким розмовляє, але пос­тавивши лише одне запитання, довідався, якою дорогою потрібно йти. Яке то було запитання?

Відповідь. Одне з можливих запитань може бути таким: Якщо запитати будь-кого з твоїх одноплемінників, чи веде ця дорога в село, чи відповість він — «так»? Якщо при цьому ло­гік покаже на дорогу, яка веде в село, то кожний острів’янин відповість: «так». Якщо на дорогу, яка не веде в село, то кожний відповість: «ні».

 

9.     Один господар, приймаючи робітника на роботу, сказав: «Ось тобі бочка, заповни її во­дою рівно наполовину, ні більше, ні менше. Але дивись, нічим не користуйся для вимірювання». Робітник виконав завдання. Як він це зробив?

 

10.      Зустрілися два пастухи — Іван і Петро. Іван говорить до Петра: «Віддай мені одну вівцю, і у мене буде рівно вдвоє більше, ніж у тебе». А Петро йому відповідає: «Ні. Краще ти мені віддай одну вівцю, тоді у нас буде овець порівну». Скільки було в кожного овець?

Відповідь. У Івана було сім, а у Петра п’ять овець.

 

11.      Жінка несла на продаж кошик яєць. Зуст­річний чоловік випадково перекинув кошик і всі яйця розбилися. Він хотів заплатити за розбиті яйця і запитав: «Скільки їх усього було?»

«Я не пам’ятаю, скільки їх було, — відповіла жінка, — знаю тільки добре, що коли я перекла­дала по два яйця, то залишалось одне. Те саме було, коли я перекладала їх по три, по чотири, по п’ять і по шість. Коли ж я перекладала їх по сім, то не залишилося жодного яйця». Скіль­ки було яєць?

Розв’язання

Задача, очевидно, зводиться до знаходження такого числа, яке ділиться наділо на 7, а при діленні на 2, 3, 4, 5, б дає остачу 1. Наймен­ше число, яке ділиться без остачі на 2, 3, 4, З, 6 (найменше спільне кратне) — 60.

Отже, найменше число яєць, яке могло бути у кошику — 301.

Відповідь. 301 яйце.

12.      Якщо обтягнути дротом земну кулю по ек­ватору, а потім додати ще один метр дроту, то між дротяним кільцем і Землею утвориться певний зазор. Чи може крізь нього пролізти миша?

Розв’язання

Зазвичай відповідають, що ні. Здавалося б, що може означати один метр дроту порівняно із сорока мільйонами метрів земного екватора.

— становить 16 см.                             

Відповідь. Пробіжить не тільки миша, а й кіт.

13.                Чому передня вісь воза зношується швид­ше, ніж задня?

Відповідь. У деяких возів передні колеса менші, ніж задні. У меншого колеса довжи­на кола менша — тому воно робить більше обертів, ніж заднє. Отже, його вісь стирається швидше.

14.      Хлопчик зібрав у коробку вісім жуків і павуків разом. Якщо перерахувати всі лапи у коробці, то їх виявиться 34. Скільки в коробці жуків і павуків окремо?

Відповідь. З жуків і 3 павуки.

15.      Літак долає відстань з місіа А в місто Б за 1 год і 20 хв. Зворотний шлях він долає за 80 хв.

Як може таке бути?

Відповідь. 80 хв = 1 год  20 хв.

16.      Один батько дав сину 150 грн, а другий своєму 100 грн. Виявилося, що обидва сини ра­зом збільшили свій статок тільки на 150 грн.

Як це пояснити?

Відповідь. Один із батьків доводиться другому сином. Усього було не чотири, а три особи: дід, син і внук. Дід дав сину 150 грн, а той дав ону­ку (своєму сину) 100 грн і збільшив свій статок лише на 50 грн.

17.Двоє молодих козаків Михайло та Іван часто сперечалися, хто кого пережене верхи на коні. Їм це набридло.     

        Знаєш що, — сказав Іван, — давай навпаки. Нехай переможе той, чий кінь прискаче  до призначеного місця другим, а не першим.

                 Добре, - відповів Михайло.

Козаки виїхали на своїх конях до лінії старту.

Людей зібралось багато: всі хотіли подивитися і посміятися.   

Старший козак почав рахувати:

                 Три! Два! Один!...

Коні з місця не зрушили. Люди почали смія­тися. Так можна простояти до кінця віку.

Один сивий чоловік підійшов і запитав:

                 У чому справа?

Йому пояснили умову суперечки козаків.

                 Я їм зараз шепну одне слово і вони поска­чуть стрімголов, — сказав чоловік.

Що запропонував зробити мудрець коза­кам?

 

 

 

Усний журнал

 

"ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ, ЩО..."

 

Учень. Усі ви знаєте про найцікавішу з наук - математику. Це — цариця наук. На уроках матема­тики ви не тільки вивчаєте формули, теореми, не тільки вчитеся розв’язувати вправи та задачі, а й ознайомлюєтеся з історією розвитку математики, біографіями людей, які своє життя присвятили цій чудовій науці.

Ми розповімо вам про деякі цікаві моменти з життя великих математиків.

Учениця. Микола Іванович Лобачевський мріяв про професію лікаря і, будучи студентом 1-го кур­су Казанського університету, вивчав медицину. Але перша лекція з історії математики, прочитана про­фесором Бартельсом, так полонила юнака, що він сказав: «Так ось яка вона, математика!» З того часу М.І. Лобачевський почав вивчати цю науку.

Учень. Давньогрецький математик Піфагор брав участь у кулачному бою на 58 Олімпіаді, яка про­ходила в 548 р. до н. е. Він був чемпіоном з цього виду спорту і утримував цей титул ще на кількох олімпіадах.

Учениця. А чи знаєте ви, що знаменитий Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійсь­кого стадіону, спостерігаючи за кулачним боєм?

Учень. Геніального математика Франсуа Вієта ледве не відправили на вогнище за те, що йому вдалося розшифрувати таємне листування іспансь­кого уряду з командуванням своїх військ. Іспанські інквізитори вважали, що розкриття їх шифру для людського розуму неможливе. А це означало, що Вісту допомагав сам сатана.

Учениця. А чи знаєте ви, що першим запропо­нував метод нумерації стільців у театрі за рядами і місцями Рене Декарт? Аристократи-театрали не пе­реставали докучати короля з проханнями нагоро­дити вченого. Але той опирався, відповідаючи: «Так, те що придумав Декарт — чудово, так, воно достойне ордена! Але дати його філософу?! Ні, це вже занадто!»

Учениця. А чи відомо вам, що Лев Миколайо­вич Толстой, автор роману «Війна і мир», був також автором підручника з математики? Він написав підручники для початкової школи, зокрема і підруч­ник арифметики.

Учень. Великий російський математик Микола Васильович Остроградський не отримав диплом хоча дачі успішно складав випускні іспити в уні­верситеті. Справа в тому, що він відмовлявся слухати лекції з богослов’я.

Учениця. А чи відомо вам , що Лев Миколайович Толстой , автор роману «Війна і мир», бувв також автором підручника з математики? Він написав підручники для початкової школи , зокрема з арифметики.

Учень. Французький математик Шарль Бюссо захоплювався обчисленнями. Якось він тяжко за­хворів і друзі турбувалися за його стан. Вони отточи­ли його ліжко, але хворий настільки ослаб, що не відповідав на їхні запитання.

                           Він вже не дихає, — сказав хтось.

                    Чекай, — відповів другий, який знав учено­го більше, — я його щось запитаю. — Боссю, квад­рат дванадцяти?

                           144, — почувся шепіт хворого математика.

Учений лічив, отже, жив!

Учениця. В одному з підмосковних будинків відпочинку відомий учений Сергій Олексійович Чаплигін запитав свого партнера — гросмейстера А. Котова:

                         Яка у вас спеціальність?

                     Інженер-механік. Тепер вивчаю теорію пруж­ності в аспірантурі МВТУ.

                      Учіть математику, — порадив академік. — Бу­дете знати математику — все будете знати!

Учень. Під час роботи міжнародного математич­ного конгресу в Москві (1966 р.) відбулася зустріч з футболу між збірними командами математиків тоді ще Радянського Союзу і математиків чотирьох кон­тинентів. Радянські математики виграли з рахун­ком 5 : 2. Дехто, жартуючи, казав, що перемозі радянських футболістів допомогло успішне засто­сування нової галузі — теорії ігор.

Учениця. Відомий російський учений у галузі теоретичної механіки, гідро- і аеродинаміки С.О.Чаплигін мав феноменальну пам’ять. Усе, що він прочитував, чув, бачив, з фотографічною точніс­тю залишалося в його пам’яті. Коли в перший рік навчання в гімназії Чаплигін побачив, як учні засіли готуватися до екзаменів, він і собі спробував. Але виявилося, що повторювати не було чого. Усе прой­дене міцно і точно збережено в пам’яті.

Навчаючись у Московському університеті, Чап­лигін засперечався з друзями і за три дні вивчив підручник загальної хімії та склав іспит на найви­щу оцінку.

Учень. Якось Леонард Ейлер висловив припу­щення, що 1 000 009 — просте число. Щоб пере­вірити, чи це справді так, учений виявив, що воно є добутком двох чисел: 293 і 3413. Указані обчислення Л.Ейлер виконував у 70 років , коли він був сліпий. Розрахунки він робив усно.

Леонард Ейлер мав надзвичайну пам’ять на чис­ла. Він пам’ятав, наприклад, шість степенів пер­ших ста натуральних чисел.

Учениця. Титул найбільш «швидко думаючої лю­дини» завоював сержант англійської армії Даніель Армстронг. Йому і електронно-обчислювальній ма­шині було запропоновано розв’язати задачу на перевезення вантажу автомашиною в 3 населених пункти. Армстронг розв’язав задачу за 5 хв 50 с, а машина — за 5 хв 59 с.

Учень. Іракські археологи знайшли глиняні таб­лички, з яких видно, що невідомі математики за 1500 років до Піфагора користувалися теоремою, яка названа його іменем.

Учениця. У 1853 р. у Росії царська цензура забо­ронила друкувати збірник арифметичних задач: у одній із задач між цифрами був ряд крапок, і цен­зор вбачав у цьому символічний запис чогось не­дозволенно.

Учень. Хто не знає знаменитого майора Вихра (з відомого однойменного фільму)? А чи знаєте ви, що майор Вихор існував насправді і після війни працював учителем математики?

Учениця. Чи знаєте ви, що вірш «О, сколько нам открытий чудных» написав О.С.Пушкін?

Учень. У східній частині Амстердама, що в Нідер­ландах, є вулиці Піфагора, Архімеда, Ньютона і Коперника.

Учениця. Відомо, що грецьке число  -це відно­шення довжини кола до його діаметра. Відомо та­кож, що це число ірраціональне. Голландський ма­тематик Лудольф ван Цейлен обчислив 35 десятко­вих знаків числа π і заповів вибити їх на своїй мо­гильній плиті.

Учень. А чи знаєте ви, що відомий російський письменник Олександр Сергійович Грибоедов за­кінчив фїзико-математичний факультет?

Учениця. А чи відомо вам, що в центрі Буда­пешта (столиця Угорщини) недалеко від. одного з найкращих мостів стоїть кам’яний пам’ятник нулю. Він символізує початок усіх шляхів.

Учень. На полях «Арифметики» Діофанта (III ст.) французький математик П’єр Ферма (1601—1665) записав твердження, яке потім стали називати ве­ликою теоремою Ферма: рівняння хппп не має цілих розв’язків для жодних значень п таких, що п > 2. Далі Ферма записав: «Я знайшов дивне доведення цього твердження, але поля книги надто вузькі, щоб воно могло на них уміститися».

Відтоді не припинялися численні спроби знайти втрачене доведення Ферма. Доведенням теореми зай­малися визначні математики. Тисячі любителів математики і ті, хто не має навіть уявлення про суть задачі, безперервно засипають наукові установи світу своїми «доведеннями» цієї теореми. Особ­ливо зросла кількість «фермістів» після того, як 27 червня 1908 р. Геттінгенське наукове товари­ство оголосило, що інженер, доктор Пауль Вольфскел заповів величезну, як на той час, суму — 100 000 марок — тому, хто перший знайде доведен­ня великої теореми Ферма.

Відомий німецький математик Едмунд Ландау заготовляв друковані формуляри для розсилання відповідей авторам доведень великої теореми Фер­ма: «На сторінці..., у рядку ... є помилка».

Серед умов, за яких встановлювалася премія Вольфскела, були такі:

рукописи не приймаються

приймаються роботи, видані книгами;

премія присуджується через два роки після подання доведення;

якщо премія до 13 вересня 2007 року не буде присуджена, то ніяких претензій на неї надалі не може бути пред’явлено.

Загальне доведення великої теореми Ферма у 1994 р. запропонував Е.Вайлс, і воно займало 2000 сторінок машинопису. І чи не помилився Ферма, коли пи­сав, що він його знайшов? Це залишається таємни­цею.

 

Учениця. Дякуємо за увагу. Споді­ваємося, що ви дізналися про щось нове для себе.